perjantaina, toukokuuta 09, 2003

Peli-illasta tullessamme syntyi Visalan Karin ja Rovion Teemun kanssa keskustelua markkinoinnista ja sen nollasummaisesta luonteesta. Itse asiassa en pidä markkinointia nollasummaisena pelinä, vaikka siihen upotetut valtavat panokset eivät sen kokonaishyötyä oikeutakaan. Mieleeni tuli yksinkertainen ajatus, jolla voitaisiin päästä eroon sellaisesta markkinoinnista, joka on selkeästi nollasummaista: lakisääteinen katto osuudelle, jonka markkinointimenot muodostavat tuotteen hinnasta. Tietenkin tuollaiden säädös asettaisi eri toimialat keskenään eriarvoiseen asemaan. Mutta olisiko se välttämättä mitenkään paha asia? Jos jokin tuoteryhmä ei käy kaupaksi kuin massiivisen kuluttajiin kohdistuvan aivopesun avulla, niin ehkä sille on verrattain vähän tarvettakin.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu